היתרונות של פעילות גופנית

היתרונות של פעילות גופנית

כולנו שמענו את זה פעמים רבות בעבר – פעילות גופנית סדירה טובה עבורך, והיא יכולה לעזור לך לרדת במשקל. אבל אם אתה כמו אמריקאים רבים, אתה עסוק, יש לך עבודה בישיבה, ועדיין לא שינית את הרגלי הפעילות הגופנית שלך. החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר מדי להתחיל. אתה יכול להתחיל לאט, ולמצוא דרכים להכניס יותר פעילות גופנית לחיים שלך. כדי להפיק את מירב התועלת, כדאי לנסות להשיג את כמות הפעילות הגופנית המומלצת לגילך. אם אתה יכול לעשות את זה, התמורה היא שתרגיש טוב יותר, תעזור למנוע או לשלוט במחלות רבות, וסביר להניח שאפילו תחיה זמן רב יותר.

מהם היתרונות הבריאותיים של פעילות גופנית?

פעילות גופנית סדירה ופעילות גופנית עשויים:

לעזור לך לשלוט במשקל שלך. יחד עם הדיאטה, פעילות גופנית ממלאת תפקיד חשוב בשליטה במשקל ובמניעת השמנת יתר. כדי לשמור על המשקל שלך, הקלוריות שאתה אוכל ושותה חייבות להיות שווה לאנרגיה שאתה שורף. כדי לרדת במשקל, עליך להשתמש ביותר קלוריות ממה שאתה אוכל ושותה.

הפחת את הסיכון למחלות לב

פעילות גופנית מחזקת את הלב ומשפרת את זרימת הדם מה שמונע מכם להיות זקוקים לסיוע של עזרה ראשונה. זרימת הדם המוגברת מעלה את רמות החמצן בגוף. זה עוזר להפחית את הסיכון למחלות לב כגון כולסטרול גבוה, מחלת עורקים כליליים והתקף לב. פעילות גופנית סדירה יכולה גם להוריד את לחץ הדם ואת רמות הטריגליצרידים.

עוזר לגוף שלך לנהל את רמות הסוכר והאינסולין בדם

פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת הסוכר בדם ולעזור לאינסולין לעבוד טוב יותר. זה יכול להפחית את הסיכון שלך לתסמונת מטבולית ולסוכרת מסוג 2. ואם כבר יש לך אחת מהמחלות האלה, פעילות גופנית יכולה לעזור לך לנהל אותה.

לעזור לך להפסיק לעשן

פעילות גופנית עשויה להקל על הגמילה מעישון על ידי הפחתת התשוקה ותסמיני הגמילה. זה גם יכול לעזור להגביל את המשקל שאתה עלול לעלות כאשר אתה מפסיק לעשן.

שפר את הבריאות הנפשית ואת מצב הרוח שלך. במהלך פעילות גופנית, הגוף שלך משחרר כימיקלים שיכולים לשפר את מצב הרוח שלך ולגרום לך להרגיש רגוע יותר. זה יכול לעזור לך להתמודד עם לחץ ולהפחית את הסיכון שלך לדיכאון.

עזור לשמור על כישורי החשיבה

הלמידה והשיפוט שלך חדים ככל שאתה מתבגר. פעילות גופנית מגרה את הגוף שלך לשחרר חלבונים וכימיקלים אחרים המשפרים את המבנה והתפקוד של המוח שלך.

חזקו את העצמות והשרירים שלכם

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לילדים ובני נוער לבנות עצמות חזקות

מאוחר יותר בחיים, זה יכול גם להאט את אובדן צפיפות העצם שמגיע עם הגיל. ביצוע פעילויות לחיזוק שרירים יכול לעזור לך להגדיל או לשמור על מסת השריר והכוח שלך.

הפחת את הסיכון לסוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן המעי הגס, השד, הרחם וסרטן הריאות.

הפחת את הסיכון לנפילות

עבור מבוגרים, מחקרים מראים שפעילות שיווי משקל וחיזוק שרירים בנוסף לפעילות אירובית בעצימות בינונית יכולה לעזור להפחית את הסיכון שלך ליפול.

משפר את השינה שלך. פעילות גופנית יכולה לעזור לך להירדם מהר יותר ולהישאר ישן יותר.

משפר את הבריאות המינית שלך

פעילות גופנית סדירה עשויה להוריד את הסיכון לבעיות זיקפה (ED) אצל גברים. עבור אלה שכבר יש להם ED, פעילות גופנית עשויה לעזור לשפר את התפקוד המיני שלהם. אצל נשים, פעילות גופנית עלולה להגביר את הגירוי המיני.

הגדל את הסיכויים שלך לחיות יותר

מחקרים מראים שפעילות גופנית יכולה להפחית את הסיכון שלך למות מוקדם מסיבות המוות המובילות, כמו מחלות לב וכמה סוגי סרטן.

כיצד אוכל להפוך פעילות גופנית לחלק מהשגרה הקבועה שלי?

  • הפוך את הפעילויות היומיומיות לפעילות יותר. אפילו שינויים קטנים יכולים לעזור. אתה יכול לעלות במדרגות במקום במעלית. לכו במסדרון למשרד של עמית לעבודה במקום לשלוח אימייל. שטפו את הרכב בעצמכם. חנה רחוק יותר מהיעד שלך.
  • היו פעילים עם חברים ובני משפחה. שותף לאימון עשוי להגדיל את הסיכוי ליהנות מפעילות גופנית. ניתן גם לתכנן פעילויות חברתיות הכוללות פעילות גופנית. אתה יכול גם לשקול להצטרף לקבוצת התעמלות או חוג, כגון שיעור ריקוד, מועדון טיולים או קבוצת כדורעף.
  • עקוב אחר ההתקדמות שלך. ניהול יומן של הפעילות שלך או שימוש במעקב כושר עשוי לעזור לך להגדיר יעדים ולשמור על מוטיבציה.
  • הפוך את הפעילות הגופנית למהנה יותר. נסה להאזין למוזיקה או לצפות בטלוויזיה בזמן שאתה מתאמן. כמו כן, ערבבו את הדברים קצת – אם תתמידו בסוג אחד של פעילות גופנית, אתם עלולים להשתעמם. נסה לעשות שילוב של פעילויות.
  • מצא פעילויות שאתה יכול לעשות גם כשמזג ​​האוויר גרוע. אתה יכול ללכת בקניון, לטפס במדרגות או להתאמן בחדר כושר גם אם מזג האוויר מונע ממך להתאמן בחוץ.
קפיצה מהירה לנושא מעניין
בואו לקבל מעטפת שלמה של אימונים ותזונה שתותאם לכם אישית, כולל מעקבים וליווי אישי מלא עד למטרה שלכם!

עוד באותו נושא...

לקבלת התוכן הכי חם בעולם הכושר והתזונה