5 דרכים ששוקולד מריר יכול להגביר את האימון שלך

5 דרכים ששוקולד מריר יכול להגביר את האימון שלך

רוצה פינוק שמפנק אותך בחזרה – ויכול לעזור לך להפיק את המרב מהאימון שלך? אל תחפש רחוק יותר משוקולד מריר. כן, באמת: המדע נמצא בפינה שלך בנושא הזה.

לשוקולד יש שתי תכונות שהופכות אותו לטוב לאימון שלך – פחמימות ונוגדי חמצון, אומרת נטלי ריזו, R.D., מחברת המדריך התזונה לא מובן מאליו לכל רץ.

בכל סוג של שוקולד – לבן, חלב או מריר – יש כמות טובה של פחמימות, בגלל תכולת הסוכר שלו. אבל אתה לא צריך להגזים עם תוספת הסוכר. אז ככל שהשוקולד כהה יותר, כך הוא יהיה בחירה טובה יותר, מכיוון שהוא מכיל פחות גרמים של סוכר. (בערך חצי מחטיף שוקולד מריר עם 85 אחוז קקאו יש כ-15 גרם פחמימות ו-230 קלוריות, אומר ריזו.) בנוסף, בשוקולד מריר יותר יש יותר נוגדי חמצון מאשר בשוקולד חלב.

המשך לקרוא כדי לגלות כיצד שוקולד יכול להגביר את האימון שלך – וכיצד אתה יכול לתדלק בצורה הנכונה, לחצו על הקישור הבא אם אתם מחפשים לרכוש מארזי שוקולד איכותיים.

הגדל את היכולת האירובית שלך

מחקר מצא שצריכת שוקולד מריר יכולה לעזור לשפר את VO2 max שלך, או באיזו יעילות אתה יכול להשתמש בחמצן. כאשר אנשים בישיבה צרכו 20 גרם שוקולד מריר מדי יום במשך שלושה חודשים, הם חוו עלייה של 17 אחוז ב-VO2 max שלהם.

סיבה אפשרית אחת? החוקרים מאמינים שאפיקטכין, פלבונול בקקאו, יכול לעזור למיטוכונדריה – או לתחנת הכוח של התאים שלך – לתפקד בצורה יעילה יותר.

הפחתת דלקת

נוגדי החמצון של שוקולד, הידועים בשם פלבנואידים, עוזרים להפחית דלקת. בעוד שבשוקולד מריר יש יותר משוקולד חלב, שניהם מכילים את התרכובות, מסביר ריזו.

"מכיוון שריצה גורמת לדלקת חריפה בשרירים ובמפרקים, אכילת שוקולד לפני או אחרי אימון עשויה לסייע בהפחתת הדלקת והכאב הקל הקשור אליה", אומר ריזו.

בנוסף, שני מחקרים עדכניים מראים כי פלבנואידים מועילים בחיזוק בריאות המוח והלב.

מאזן את המוח

יש סיבה שאכילת שוקולד גורמת לך להרגיש מדהים: קקאו מכיל את ההורמון סרוטונין מווסת מצב הרוח. ככל שהשוקולד כהה יותר, כך אתה מקבל יותר, על פי מחקר מספרד.

מחקר שנערך לאחרונה, שפורסם ב-Depression and Anxiety, מצא שאנשים שאכלו שוקולד מריר במהלך יומיים היו בסיכון נמוך ב-70% לדווח על תסמיני דיכאון כלשהם מאשר אלה שלא אכלו שום שוקולד.

בנוסף, זה יכול לעזור לך להתעודד לאימונים שלך, אומר ריאן ג'ונסון, מאמן כוח והתניה ובעלים של חברת הכושר HOMAGE, שאימן לקוחות כמו סקרלט ג'והנסון, ריאן גוסלינג וסבסטיאן סטן. הוא משתמש בשוקולד מריר כדי להכניס לקוחות לחשיבה של חופשה ולהכין אותם למחוץ את האימונים שלהם.

"לתת לעצמך פינוק קטן של שוקולד מריר לפני האימון שלך מתחיל ליצור לולאת משוב חיובי", הוא אומר. "בשלב מסוים, אתה לא יכול לדעת אם ההתרגשות מגיעה מהשוקולד או מהאימון, מה שיכול לעזור ליצור פתרון מבוסס הרגלים לכושר."

מגביר יכולות

קפאין שנמצא בשוקולד מריר עשוי לאפשר לך לרוץ זמן רב יותר. מחקר שפורסם ב- Sports Medicine מצא כי בליעת קפאין משפרת גם את הכוח וגם את הסיבולת. בנוסף, צריכת קפאין עם פחמימות – שילוב שאתה רואה בשוקולד – יכולה לעזור להגביר את התאוששות השרירים שלך לאחר אימון קשה.

רק תוודא שאתה שואב את זה במהירות, אומר אריק ג'ונסון, מאמן כוח והתניה ובעלים של חברת הכושר HOMAGE. תרגול מיינדפולנס והקדשת זמן ליהנות מהשוקולד יעזרו לך להתכונן להתמודד עם האימון שלך קדימה.

לסיכום

שוקולד יכול להיות מקור נהדר לדלק אם אתה עושה את זה נכון – הנה כמה טיפים שכדאי לזכור.

מכיוון ששוקולד גבוה יותר בשומן ממקורות פחמימות אחרים, שמרו על המנה קטנה (חשבו על רבע בר). לשומן לוקח יותר זמן להתפרק מאשר לפחמימות לשימוש כדלק, בהשוואה לסוכר פשוט או חתיכת פרי. אם אתם אוכלים שוקולד לפני אימון, נסה לעשות זאת כשעתיים לפני אימון ההזעה.

אם אתה משתמש בו להתאוששות, היצמד ל-1 עד 2 אונקיות, מה שיכול לעזור להחליף את מאגרי הגליקוגן לאחר אימון, אומר ריזו. חבר אותו עם חלבון, כמו כוס חלב או חמאת אגוזים. שילוב החלבון-פחמימות חיוני להתאוששות השרירים.

שוקולד יכול גם להוות טריגר עבור אלו הסובלים מרפלוקס חומצי, כך שאם אתה מתחיל להבחין בתסמינים כמו צרבת או הפרעות עיכול במהלך אימון, אולי כדאי להימנע ממנו כדלק לפני האימון.

קפיצה מהירה לנושא מעניין
בואו לקבל מעטפת שלמה של אימונים ותזונה שתותאם לכם אישית, כולל מעקבים וליווי אישי מלא עד למטרה שלכם!
עוד באותו נושא...
לקבלת התוכן הכי חם בעולם הכושר והתזונה