6 יתרונות אתלטיים של יוגה וכיצד להשיג אותם

תמונת רקע ראשי

תוכן עניינים

בימינו כולנו מכירים את היוגה: ממגזינים לטלוויזיה ועד חברים ובני משפחה, היוגה הפכה לחלק סטנדרטי מהתרבות שלנו.

ועדיין, רבים מאיתנו עדיין חושבים על זה כעל "מתיחה" כאשר למעשה יוגה היא הרבה יותר מזה, כפי שמעידה העובדה שספורטאי עילית מכוכבי NFL ועד רצי אולטרה מרתון מצאו שזו תוספת שלא יסולא בפז לאימונים שלהם.

למעשה, כשתרגול נכון, יוגה יכולה לשפר כל חלק בביצועים שלך, מסיבולת לכוח ועד למהירות, תוך כדי קידום בריאות כללית ואיכות חיים. במאמר זה, נסקור מה יוגה יכולה לתת לך, כמו גם את היסודות של תרגול קבוע.

רקע ובסיס ביוגה לביצועים אתלטיים

כולנו יודעים שיוגה, בדומה לאמנויות הלחימה, היא חלק ממסורת עתיקה ועמוקה. בחיפושם אחר ידע עצמי גדול יותר, הבינו היוגים שהמצב הפיזי שלנו משפיע עמוקות הן על מצב הרוח והן על היכולת הנפשית שלנו.

הם גילו שעל ידי תרגול תנוחות יוגה, הם יכולים להיות שלווים יותר ובתורם להשיג מיקוד גדול יותר.

הם גם גילו על ידי החזרת הגוף למצבו הטבעי שהם יכולים לשפר באופן דרמטי את היכולת הגופנית, חלק מהסיבה שרבים מהספורטאים המובילים של ימינו רואים בו מרכיב עיקרי באימון שלהם.

יתרונות הביצועים האתלטיים של יוגה

כמובן, אם הסתכלת על כמה סרטוני יוגה או מאמרים, אתה עלול להיות סקפטי לגבי היתרונות; ברור שאפילו שגרת היוגה האינטנסיבית ביותר אינה משתווה למשהו כמו אימון אינטרוולים או דדליפט.

זה נכון וחלק מהסיבה, אפילו בתור מורה ומתרגלת, אני עדיין כולל דברים כמו אימוני שק חול, ספרינטים על גבעות ועבודת פטיש בשגרה שלי.

הנקודה היא לא שיוגה יכולה להחליף אימון קונבנציונלי (או לא קונבנציונלי), אלא איך היא יכולה לשפר אותו.

על ידי שיפור לא רק בגמישות אלא גם ביציבה, מכניקת הגוף ומודעות, יוגה יכולה להפוך כל צורת אימון שאתה עושה ליותר יעילה. מניסיוני, תרגול יוגה קבוע יכול לתת לך את הדברים הבאים ועוד:

כוח מוגבר

כולנו יודעים שכוח, חוזק ומהירות קשורים ישירות למכניקת הגוף הנכונה: כאשר הגוף שלנו מיושר נכון, אנו יכולים להעביר כוח בצורה יעילה הרבה יותר ולבצע ביצועים טובים יותר על פני הלוח.

לא משנה מה הספורט שלך, על ידי החזרת הגוף שלך ליישור האופטימלי שלו, יוגה יכולה לעזור לך להפחית את דליפת הכוח במתים שלך ולנקות, לשפר את הליכת הריצה והיעילות, ולעזור לך להכות, לקפוץ או לזרוק בצורה נפיצה יותר.

סיבולת טובה יותר

על ידי פתיחת היציבה, יוגה מגבירה משמעותית את יכולת הנשימה; למעשה, רבים התגברו על אסתמה ומצבי נשימה אחרים באמצעות תרגול קבוע. ברור שזה לא יסולא בפז לספורטאים.

יוגה הוכחה גם כמשפרת באופן דרמטי את זרימת הדם, העיכול ויעילות התנועה, אשר כולם משפרים עוד יותר את האנרגיה והסיבולת.

איזון טוב יותר/פרופריוספציה

יחד עם פתיחת הגוף, יוגה בונה מודעות לגוף גדולה יותר, כולל איזון, יציבות ופרופריוספציה. כתוצאה מכך, לא רק שהביצועים משתפרים אלא שהאימון שלנו הופך ליעיל הרבה יותר.

מניעת פציעות

כמובן, כולנו יודעים שהדבר היחיד שעוצר התקדמות אפילו יותר מאימון לא מספק הוא פציעה.

על ידי שיפור מכניקת הגוף והמודעות, יוגה מפחיתה באופן דרמטי את הסיכון לפציעות, הן באימונים והן בתחרות, בתורה מגדילה את אורך החיים התחרותי ומאפשרת התקדמות עקבית יותר בספורט שלנו.

שחזור משופר

יתרון מוערך אך משמעותי עבור ספורטאים הוא התאוששות משופרת. על ידי שיפור זרימת הדם וזרימת הלימפה, יוגה לא רק מגבירה את הכוח והסיבולת, אלא גם מאפשרת לשרירים לעבד תוצרי לוואי מטבוליים מהר יותר, ומאיצה בעוצמה את זמן הריפוי וצמיחה מחדש.

פוקוס משופר

לבסוף (ואולי החשוב מכל), תרגול קבוע משפר באופן דרמטי את הבהירות והמיקוד שלנו. למה זה משנה?

בתור אלוף העולם באולטרהמן, ריץ' רול קובע, "כשאתה מסתכל על הרמה הגבוהה ביותר של ספורט, כל הספורטאים מוכשרים להפליא ומתאמנים בצורה קשה ביותר.

אז מה מבדיל בין האלופה האולימפית לבין 'הריצה גם?' המוח". מתרגלת באופן קבוע, יוגה יכולה להעניק לך את המודעות והתודעה שאתה צריך כדי לקחת גם את האימון וגם את הביצועים שלך לשלב הבא.

כמובן, הרשימה עוד מתארכת. בנוסף לאמור לעיל, יוגה הוכחה קלינית כמשפרת את תפקוד מערכת החיסון, מאזנת איזון הורמונלי ומשפרת את ניהול המתח, הכל מועיל ביותר לספורטאים.

אתה יכול לראות מדוע כל כך הרבה אנשי מקצוע חשבו על יוגה כחיונית לאימון שלהם כמו כוח או התניה.

זו נקודה שאולי אתה חושב: "כל זה נהדר, אבל העובדה היא שאני נוקשה מדי בשביל לעשות יוגה." כמורה, שמעתי את זה אינספור פעמים, למעשה, נהגתי לחשוב על זה בעצמי. אבל המציאות הפוכה: ככל שנהיה צמודים יותר, כך נוכל להפיק תועלת מהיוגה.

למעשה, המורה ליוגה ריצ'רד פרימן קורא לזה "ברכת הנוקשות", כלומר ככל שנהיה צמודים יותר, כך נוכל לחוות מתיחה קלה יותר ונרוויח מהר יותר מהתרגול (גם אם הוא בסיסי).

המפתח הוא לשמור את זה פשוט: בדיוק כמו הרמה, לפעמים מגוון היוגה יכול להיות מכריע, במיוחד אם אנחנו מניחים ש"מתקדם יותר" אומר יותר תוצאות.

במסורת שלנו, אנחנו מאמינים שהמגוון הוא שם כדי לא להיות "לשלוט", הוא שם כדי שנוכל למצוא את התנוחות שמתאימות לנו.

לדוגמה, מתרגל מנוסה יותר עשוי להשתמש בקשת או בגלגל כדי לפתוח את הגו בעוד שמתחיל עשוי לגלות שקוברה היא בשפע. במילים אחרות, אנחנו לא צריכים תנוחות "קשות" כדי לחוות את היתרונות האלה, במיוחד בהתחלה.

עכשיו כשאתה יודע מה יוגה יכולה לעשות בשבילך, גם אם במקרה אתה פחות גמיש, בואו נסתכל על היסודות.

נשמע לכם מעניין ואתם רוצים להתחיל לתרגל יוגה עוד היום? בקרו אצלנו ב- חנות יוגה שלנו ורכשו לכם מזרן או גלגל או כל ציוד יוגה אחר שאתם צריכים, בהצלחה 🙂

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?

הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לנקסט לבל ולראות תוצאות יוצאות דופן שגורמות לכל החברים להתחנן שתגלה להם את מה "הסוד" שלך.

תתחיל מלקבל במתנה תוכנית אימונים מקיפה בסגנון "פול באדי" שתיקח אותך יד ביד לגוף האלפא שלך – מלא את הפרטים שלך כאן:

ותתחיל את המסע ליום שבו תוכל להסתכל במראה ולהגיד "וואו!" 

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.