NLP ואיך זה יכול לעזור לספורטאים?

NLP לספורטאים

NLP לספורטאים האם באמת הם צריכים את זה או שאולי עם החוסן המנטלי והאימון הפיזי הם יוכלו להתגבר, הכנו לכם דוגמא קצרה ומשם נתקדם.

תאר לעצמך שאתה הולך לבר (כי אתה בן 18 כמובן ואתה יכול). זה עתה הגעת לשם עם שניים מחבריך ורואה שלושה מושבים ריקים. בזמן שאתה מתיישב, הברמן שם לב ומתקרב לקבל את ההזמנה שלך.

עכשיו, מה ששכחתי לציין זה שאתה במדינה זרה. בהיותך האדם התרבותי שאתה, אתה מסתכן בזיכרון שלך כדי למצוא את המילה לבירה. בגאווה, אתה אומר לברמן שזה מה שאתה רוצה.

מבט תמה עולה על פניה. אבל, החיוך והמבט הבטוח שלך לא מותירים ספק שאתה מודע היטב למה שהזמנת. אז היא מסתובבת כדי ללכת להביא את המשקה שלך. עוברים כמה רגעים והיא מניחה לפניך כוס בצבע ירקרק-צהוב בהיר.

אתה לא בטוח באיזה סוג בירה מדובר, ואין קצף או סימן של פחמימות. אבל, היא פשוט עומדת שם ואוצר המילים שלך מוגבל מדי בשביל להתחיל לשאול שאלות. אז אתה מרים את הכוס ולוקח לגימה.

הפנים שלך מסתובבות והברמן מתחיל לצחוק כשהטעם החמוץ של מלפפון חמוץ ממלא את פיך. במקום לבקש בירה, הזמנת כוס גדולה של מיץ חמוצים. ברור שהמילים שלך אבדו בתרגום.

עכשיו, עם הדוגמה המצחיקה הזו, אתה יכול להתחיל לראות מה קורה כשאתה לא מבין שפה אחרת. תאר לעצמך עכשיו, מה קורה כשאתה לא בטוח לגבי שפת המוח שלך?

באופן דומה, תוגש לכם מחשבה, רגש או פעולה לא רצויים בדומה למיץ החמוצים. וזו הסיבה שהבנת שפת המוח שלך חזקה עבורך כספורטאי. ידע שניתן להשיג באמצעות משהו המכונה תכנות נוירו-לשוני.

תכנות נוירו-לשוני מוגדר

תכנות נוירו-לשוני (NLP) היא גישה המבוססת על מודלים. הטכניקות בתוך ה-NLP נגזרות ומעוצבות לפי אנשים מצליחים וגישות פסיכולוגיות.

המוטיבציה מאחורי NLP היא שימוש בתהליכי שפה, טכניקות התנהגותיות ותפיסתיות כדי לשנות מחשבות, רגשות ופעולות. אז כשאתה משתמש ב-NLP במובן הזה, המטרה היא לשנות היבט כלשהו של עצמך לטובה.

NLP מחולקת לשלוש המילים השונות שהשם כולל: נוירו, לשוני ותכנות.

נוירו: מתייחס לנפש. ליתר דיוק, כיצד המצבים בתוך הנפש משפיעים על תקשורת, רגש והתנהגות. לשוני: כרוך בהבנה שמצבי נפש וגוף באים לידי ביטוי באמצעות תקשורת ושפה. השפה היא מה שמשמש כדי להשיג תובנה והבנה לתוך הנפש. תכנות: כולל את היכולת לשנות את התודעה והמצבים בתוך הגוף באמצעות אימון. נכון לעכשיו, אתה פועל מתוך תוכנית אחת, ועם NLP, המטרה היא לתכנת את עצמך בצורה אחרת.

כיצד פועל תכנות נוירו-לשוני

NLP הוא הכל עניין של פעולה. זו גישה שלא משנה באיזו טכניקה אתה משתמש או תחום שאתה מבקש לשפר, יש לנקוט פעולה מצידך.

דוגמנות היא מרכיב גדול ב-NLP, כפי שציינתי קודם. עצם היסודות של התרגול בנויים על התבוננות במה שעבד עבור אנשים אחרים.

כשמדובר ביישום תכנות נוירו-לשוני, חייבת להיות נוכחת הבנה בסיסית שלכולנו יש מפת מציאות המנחה את המחשבות והפעולות שלנו. זה הכרחי, מכיוון שהוא מאפשר לשנות את המפה הזו, וזה מה שה-NLP מבקש להשיג.

לרוב, כל טכניקת NLP פרקטישנר תכוון לאמונות שאתה רואה כגורמים מגבילים להצלחה שלך. העבודה תתרכז בשינוי האמונות הלא מודעות הללו והחלפתן באמונות חיוביות ופרודוקטיביות יותר.

כדי להבין טוב יותר כיצד פועל תכנות נוירו-לשוני, הבה נבחן את השלבים שיהיו כרוכים בעבודה אחד על אחד עם מאמן:

  • שלב 1: עבדו כדי להבין את החשיבה, ההתנהגויות, המצבים הרגשיים והמטרות שלכם.
  • שלב 2: תאר את המפות והאמונות הנוכחיות שמנהלות את חייך.
  • שלב 3: יישם טכניקות שונות כדי לשנות את האופן שבו אתה חושב, מרגיש ומתנהג.

אז כפי שאתה יכול לראות, זה לא תהליך מורכב במיוחד. כל מה שמעורב הוא קצת זיהוי והבנה בקצה הקדמי, ולאחר מכן יישום כלים וטכניקות בקצה האחורי.

ככל שמתחילים להתברר הדרכים שבהן פועלת ה-NLP, השאלה הספציפית יותר היא…איך ניתן להשתמש בהן כדי להועיל לספורטאים?

NLP לספורטאים יתרונות

אמנם על פני השטח, הצלחה של אתלט עשויה להיראות פיזית בלבד, אבל יש הרבה יותר מעורבות. מה שנראה מופעל בשטח או בבית המשפט הוא שיאה של גורמים רבים. רובם כוללים מחשבה, תחושה והתנהגות.

כדי להיות ספורטאי מצליח, לא רק שאתה חייב להיות מיומן פיזית, אלא גם מיומן מבחינה פסיכולוגית. זה המקום שבו NLP יכול להיות מועיל להפליא.

לעיל, תיארנו את הצעדים שננקטים בתכנות נוירו-לשוני. דרך הבנת החשיבה והמצבים הרגשיים שלך, אתה יכול לעבוד כדי לשנות אותם כרצונך. יש לזה יתרונות עצומים עבורך כספורטאי, כולל:

יתרון מס' 1: הגברת הביטחון העצמי

אין ספורטאי אחד, או מישהו לצורך העניין, שיגיד שעדיף להיות פחות בטוח בעצמו. אמונה ברמה גבוהה בעצמך וביכולות מובילה ישירות לביצועים מוגברים … לא משנה מה אתה עושה.

באמצעות NLP, אתה יכול לעבוד כדי לבנות בטחון נחוץ בתוכך.

אחד הצעדים הראשונים לחיזוק הביטחון הוא להבין היכן נמצא הביטחון הנוכחי שלך. כולל באילו מצבים אתה מרגיש הכי בטוח ומתי אתה מרגיש הכי פחות בטוח.

מה שקורה הוא שבאמצעות יישום טכניקות NLP אתה יכול להגביר בהדרגה את האמונה שיש לך בעצמך בתוך מצבים ספציפיים ובכלל.

יתרון מס' 2: כישורי מנהיגות חזקים יותר

לכל קבוצה יש מנהיג, ולכל ספורטאי יש את היכולות להיות מנהיג. כן, אפילו אתה שכרגע אולי מעולם לא דמיינת שהמונח מנהיג יכול לשמש כדי לתאר אותך.

כל אחד יכול להיות מנהיג, כל מה שצריך זה לפתח כישורי מנהיגות חזקים יותר. משהו שניתן להשיג באמצעות שימוש בטכניקות מסוימות של NLP.

אחת הדרכים שבהן NLP יכול לעזור לחזק את כישורי המנהיגות שלך היא באמצעות השגת שליטה במדינה שלך. זה מתייחס ליכולת שיש לך לנהל את המצב הרגשי והפיזי שלך כאחד. תחשוב על שליטה עצמית על הנפש והגוף שלך.

דרך נוספת ש-NLP עוזר היא בכך שהיא מספקת לך יותר מודעות עצמית ומודעות חברתית. זה נותן לך תובנה ברורה יותר על עצמך, יחד עם איך אחרים חושבים ומרגישים. שני הכישורים הללו נחוצים למנהיג חזק.

יתרון מס' 3: יכולת גבוהה יותר לבצע תחת לחץ

אחת התכונות הגדולות ביותר של ספורטאי, או כל שחקן לצורך העניין, היא היכולת לבצע את המיטב אפילו בנסיבות האינטנסיביות ביותר.

הדקות האחרונות האלה של משחק, כשהכל רוכב על המחזה או המהלך הבא הזה ממש, זה השלב שבו נוצרים אלופים. עם זאת, המצב הזה הוא באמת תוצר לוואי של מוח חזק ושעות על שעות של אימון. NLP יכול לעזור עם צד אחד של המשוואה.

עם תכנות נוירו-לשוני, אתה יכול לאמן את עצמך להישאר רגוע, רגוע ובטוח בלחץ. ככל שתוכלו לשלוט יותר בנפשכם וברגשותיכם במצבים אלו, כך גדלים הסיכויים שלכם להצלחה פיזית.

יתרון מס' 4: שליטה רגשית מוגברת

מעט יכול להפריע להצלחה ספורטיבית מהר יותר מאשר רגשות בלתי נשלטים. אתה יכול לצלם במיומנות מופלגת, ולהיות מסוגל לזרוק חזק ומדויק יותר מכל אחד אחר, אבל אם הרגשות שלך ישלטו בך, כשרונות פיזיים כאלה לא יועילו.

עכשיו, למה בדיוק אני מתכוון בשליטה ברגשות שלך?

הכל קשור לזהות באיזה סוג של מצב רגשי אתה נמצא כשאתה מבצע את המיטב שלך, ולאחר מכן להיות בעל היכולת לבחור במצב זה כרצונך.

חלק מהספורטאים מתפקדים בצורה הטובה ביותר כשהם חזקים ומוטיבציה. אחרים מופיעים בשיאם כשהם כועסים ומרגישים שיש להם מה להוכיח. בעוד שקבוצה אחרת של ספורטאים מבצעת את המיטב כשהם פשוט נהנים ונהנים.

כל אחד מאלה כרוך במצב רגשי. במציאות, זה לא משנה באיזה מצב רגשי אתה מתפקד כמיטב יכולתך. מה שחשוב הוא שיש לך את היכולת להכניס את עצמך למצב הזה בזמן המשחק. זה מה ש-NLP יכול לעשות בשבילך.

טכניקות NLP לספורטאים שהם יכולים להשתמש

המפתח כאשר מדובר בכל אחת מטכניקות התכנות הנוירו-לשוניות המפורטות להלן הוא עקביות. בכל פעם שאנו עובדים עם הנפש המחפשת לשנות מחשבות, רגשות והתנהגות – חזרה היא מרכיב נחוץ.

חייב להיות מאמץ עקבי, תוך שימוש בכל טכניקה מסוימת, כדי לגרום לשינוי באמת להתרחש. מה שאתה חייב לזכור הוא שהתרגילים האלה מכוונים לשנות אמונות לא מודעות. אמונות כאלה שתוכנתו בתודעתכם במשך שנים רבות.

למרבה המזל, לא צריך עוד שנים רבות כדי שהאמונות ישתנו. פשוט מאמץ ממוקד ועקבי יכול לעשות את העבודה.

עכשיו, אזהיר אותך, חלק מהטכניקות עשויות להיראות מוזרות, מטופשות ומשונות לחלוטין. אבל, אם תנסה אותם ויש לך סבלנות, הם יכולים ליצור שינוי חיובי אדיר עבורך ועבור המשחק שלך.

טכניקות מס' 1: דיסוציאציה

תאר לעצמך אם היית מנותק מהמחשבות שלך. הם קורים, ובכל זאת, אין להם השפעה ישירה על הדרך בה אתה מרגיש או על הפעולות שאתה נוקט. אם זה היה המקרה, האם אתה חושב שחרדה, פחד או ספק עצמי היו מעכבים אותך עוד?

נניח שאתה עומד להתחיל משחק ואתה מרגיש חרדה. חרדה זו מובילה לכך שאתה מתחיל את המשחק חזק ולא מאפשר לעצמך להופיע בחופשיות.

כעת, דמיינו שהצלחתם להניח את החרדה הזו בצד ולנתק אותה מעצמכם. כמה שונה כנראה המשחק?

אמנם אינך יכול להסיר פיזית מחשבות ורגשות חרדים, אך אתה יכול לפעול להרחקת ההשפעה שיש להם עליך באמצעות טכניקה המכונה דיסוציאציה.

מה שאתה עושה זה לעצום עיניים ולדמיין שאתה מרחף מחוץ לגוף שלך. ראה את עצמך עומד להתחיל את המשחק בתחושת חרדה להפליא. המשך להתבונן איך זה מרגיש ועבוד כדי לראות את זה כאילו אתה צופה באדם אחר לגמרי.

זה עובד כדי ליצור נתק בין הרגש לבינך. מה שמוביל לתחושה שיש לה השפעה נמוכה משמעותית עליך כשאתה מתחיל את המשחק.

טכניקה מס' 2: מסגור קוגניטיבי מחדש

בכל מצב נתון, קיימות מספר פרשנויות זמינות. למרות שזה אולי נראה כאילו נתקענו עם אפשרות אחת בלבד על סמך הדרך שתוכנתנו לחשוב, האמת היא שבכל מצב נתון אתה יכול לבחור איך להגיב.

לדוגמה, יש סיכוי טוב שכאתלט, אתה מותנה להרגיש מוטרד לאחר הפסד. עכשיו, אין להכחיש שאתה רוצה לנצח. ניצחון מביא לתחושת הצלחה. לכן, לעומת זאת הפסד אמור להביא לתחושות של כישלון.

אבל למה? אם המטרה שלך באמת היא לנצח, אז אתה צריך לשים את עצמך בעמדה הטובה ביותר לנצח במשחק הבא. מה שכרוך בלמידה, במקום להתעצבן.

מסגור קוגניטיבי הוא תהליך של החלפת הדרך שבה אתה תופס מצב. הנה כמה דוגמאות לאיך ייראה מסגור קוגניטיבי מחדש:

  • לומר "אני מרגיש מתרגש" במקום "אני מרגיש עצבני" לפני משחק.
  • ראיית טעות כהזדמנות ללמוד במקום להתעצבן.
  • מרגיש אסיר תודה על אובדן שכן הוא מראה לך היכן אתה יכול להשתפר במקום להכות את עצמך.
  • לומר "אני מתפקד טוב תחת לחץ" במקום לראות את עצמך כמי שנחנק.

מסגור מחדש קוגניטיבי עוסק בשינוי האופן שבו אתה רואה מצב. בכך אתה מייצר חשיבה שתוביל להצלחה רבה יותר.

טכניקה מס' 3: עיגון

תאר לעצמך ממש לפני משחק שאתה יכול להכניס את עצמך למצב השיא שלך כדי לבצע! כמה טוב יותר אתה חושב שתשחק? עכשיו, תאר לעצמך שאתה יכול לעשות את זה בכל פעם שאתה יוצא למגרש/מגרש.

סוג זה של שליטה יהיה די מדהים, לא?

ובכן, שליטה כזו אפשרית, אבל קודם כל אתה צריך לדעת באיזה סוג מדינה אתה רוצה להתחיל. זה ידוע בתור הלך הרוח שלך בביצועי השיא. דרך החשיבה וההרגשה שבה אתה נמצא כשאתה מבצע את המיטב שלך.

לאחר שזיהית את המצב הזה, הגיע הזמן להשתמש בטכניקת העיגון. עם עיגון, אתה הולך לעשות בדיוק מה שהשם מרמז … לעגן מדינה.

הכנס את עצמך למצב שיא הביצועים שלך. ממש מרגישים את זה! עכשיו, חשבו על מילה שמתארת ​​את התחושה הזו. המילה הזו היא מה שאתה רוצה לעגן איתה את התחושה. חזור על המילה הזו לעצמך שוב ושוב בזמן שאתה במצב השיא שלך.

עשה זאת כל יום, ומה שהוא עושה זה לספק לך את היכולת להחזיר את עצמך במהירות למצב השיא הזה לפני משחק. פשוט על ידי חזרה על המילה.

טכניקה מס' 4: שינוי התמונה שלך

זו יכולה להיות טכניקה מועילה למי שאתה כספורטאי בכללותו, או איך אתה רואה את עצמך במצבים ספציפיים.

לכולנו יש תמונות שאנו מחזיקים על עצמנו. איך אנחנו רואים את עצמנו בקנה מידה גדול וקטן. השאלה היא, האם אתה רואה את עצמך בצורה שעוזרת או פוגעת בביצועים שלך?

כשזה מגיע לביצועים טובים תחת לחץ, למשל, האם האמונה הנוכחית שלך היא שאתה שחקן קלאץ' או מישהו שנחנק? אם זה מישהו שנחנק, אז צריך לשנות את זה.

שינוי התמונה שלך כרוך בתמונה כיצד אתה רואה את עצמך כרגע וכיצד אתה מרגיש. דמיינו את זה ככדור צבעוני גדול במוחכם. לאחר מכן, ראה כדור אחר (בצבע שונה) קטן בהרבה בפינה. כעת, נשמו עמוק, ובזמן שאתם עושים זאת, ראו את הכדור הקטן יותר גדל והגדול מתכווץ.

לאחר כמה נשימות עמוקות, היית צריך להחליף את התמונה הישנה שלך לחדשה. ככל שתבצעו יותר את התרגיל הזה, כך התמונה החדשה שלכם תתחזק.

לסיכום

הבנת שפת המוח שלך היא המפתח.

אם דברים הולכים לאיבוד בתרגום, מחשבות ורגשות לא רצויים רבים יתגלו בזמן המשחק. המטרה שלך צריכה להיות להשיג הבנה ברורה של המוח שלך והפעולות שהוא מצית.

משם אתה מקבל את כוח השליטה. אחרי הכל, השליטה האמיתית היחידה שיש לנו היא על עצמנו, אז אתה לא רוצה להשאיר את זה ליד המקרה.

תכנות נוירו-לשוני מציע כלים רבי עוצמה לשימושך כספורטאים שיספקו תובנה לגבי פעולת המוח שלך. יחד עם היכולת להגביר את הביטחון העצמי, המיקוד ועוד תכונות חיוביות רבות שיעלו את המשחק שלך.

קדימה, בחר אחד מהתרגילים המפורטים למעלה והפעל אותו.

קפיצה מהירה לנושא מעניין
בואו לקבל מעטפת שלמה של אימונים ותזונה שתותאם לכם אישית, כולל מעקבים וליווי אישי מלא עד למטרה שלכם!
עוד באותו נושא...
לקבלת התוכן הכי חם בעולם הכושר והתזונה